Lájkolj minket Facebookon, ha az is a te helyed!LÁJKOLOM!

Megjelent első játékunk, a Helyezkedő!

Megjelent első játékunk, a Helyezkedő!

Örömmel számolunk be róla Nektek, hogy megjelent a Uspace első játéka, a Helyezkedő címre hallgató asszociációs kártyajáték. Az 50 darab színes grafikát tartalmazó érzelmi szituációs lap célja, hogy jobban megismerjétek egymást és önmagatokat. A kártyákat forgatva szárnyalhat a fantáziátok, hangot adhattok gondolataitoknak, különféle történeteket gyárthattok, de akár az aktuális lelki állapototokat vagy jelenlegi élethelyzeteteket is leírhatjátok egy-egy ábrával. Nincsenek jó vagy rossz válaszok, annyit mondtok el magatokról, amennyit szeretnétek, nem árt azonban, ha őszinték vagytok! Mi csak egyet javaslunk: legyetek kreatívak, élvezzétek a játékot, és hozzátok ki a legtöbbet a lehetőségekből, amiket a kártyák nyújtanak!

A szabályokat ti írjátok, de néhány tippet mi is adunk a játékhoz:

KIRE GONDOLTAM?

Ennél a játéknál fontos, hogy a játékosok között ne legyenek olyanok, akik először találkoznak egymással. A játék végén biztosan sokkal inkább fogják ismerni egymást, és önmagukat is… A játékosok körben ülnek az asztal körül. Mindenki választ magának egy kisebb méretű tárgyat, ami a bábuja lesz. Az első Gondoló játékos felhúz öt lapot a pakliból. Kiválaszt egy játékost a többiek közül, és a lapokat annak megfelelően helyezi le az asztalra egymás alá, hogy az adott játékostársra melyik jellemző leginkább, és melyik legkevésbé. A lapok megegyezés szerint kerülhetnek egymás mellé is, ha úgy jobban elférnek. Fontos, hogy mindenki tudja, hogy melyik a legjellemzőbb, és melyik a legkevésbé. A lerakás után a többi játékos megnézi a lapokat, majd a látottak alapján megtippeli, hogy a Gondoló vajon kire gondolt. Ha döntöttek, bábujukat a megtippelt játékos elé helyezik. Ha az összes játékos tippelt, a Gondoló elárulja a helyes választ. A jól tippelő játékosok egy pontot kapnak, a többiek nullát. Mielőtt a következő Gondoló húzna, általában több kérdés is fölmerül. Miért gondoltad ezt jellemzőnek őrá, te hogyan értelmezted ezt a kártyát, tényleg ilyennek látsz stb. Ez a beszélgetés a játék fontos része, ne ugorjuk át, ne maradjon kérdés senkiben, de ha kitárgyaltuk az adott kört, haladjunk tovább, hogy mindenkire sor kerülhessen.

HELYEZKEDŐ

Ennek a játéknak két változata létezik. A játék kezdetekor az osztó mindenkinek kioszt öt lapot, majd az asztal közepére helyez egy kezdőlapot. A játék lényege az asszociáció. A játékosok értelmezik a lapon látottakat, majd a lapjaik közül kiválasztanak egy olyat, amelynek tartalmát valahogyan kapcsolni tudják a lent lévő laphoz. A kapcsolódást meg kell magyarázni. A játék egyik verziójában az, aki legelőször talál (kitalál) kapcsolódó lapot, gyorsan lerakhatja a többieket megelőzve. A következő játékosnak az újonnan lerakott kártyához kell kapcsolódási pontot találnia. Az nyer, akinek hamarabb elfogynak a lapjai. A másik verzióban a játékosok sorban következnek egymás után. Ez egy komolyabb, lelkileg elmélyülő változat, hiszen mindenképpen találni kell egy kapcsolódó lapot a kezünkben tartottak közül. Kiköthetjük, hogy csak személyes példát lehet felhozni, ez a társaság döntése. Nyertes nincs, pontosabban mindenki nyer!

ÉRTELEM ÉS ÉRZELEM

A játékban minimum 4, maximum 8 fő vehet részt. (Kevesebb játékos esetén unalmas, több játékosnál nehezen követhetővé válik, de meg lehet próbálni.) A kezdő játékos eggyel kevesebb lapot húz a megkevert pakliból, mint ahányan részt vesznek a játékban. Alaposan megnézi a kártyákat, majd kioszt egyet-egyet a játékostársaknak. Ezután elkezd mesélni egy történetet. A történet az egyik kártyalapról szól, de nem írhatja le a kép tartalmát, hanem a kártyán szereplő érzelmi tartalmat kell a történet által beazonosíthatóvá tenni. A mese lehet kitalált vagy valós, de mindenképpen egyes szám egyes személyben kell előadni. Az a játékos, aki a kezében lévő kártyalapban felismeri a hallott történetet, lerakja az asztal közepére a lapot. Ha eltalálta, kap egy pontot, és ő következik. (Vagy megegyezés szerint lehet körben is haladni.) A hibásan tippelő játékos egy pont levonást kap, a mesélőnek pedig folytatnia kell a történetet addig, amig valaki rá nem ismer a kiválasztott képre. Jó szórakozást!

Mondd el a véleményed! Ötleteidet, meglátásaidat írd meg nekünk chat-en, a legjobb három játékjavaslatot pedig közzétesszük itt az oldalon!

icon

kapcsolódó cikkek

szabadidő

Uspace.hu logo
Emmi logo